Strona głównaUncategorizedJak najskuteczniej dystrybuować materiały promocyjne?

Jak najskuteczniej dystrybuować materiały promocyjne?

Prowadząc własną firmę w końcu stajemy przed koniecznością zainwestowania w jej reklamę. W zależności od naszych potrzeb, wybieramy jej formę – marketing jest na tyle szerokim pojęciem, że to właściwie od nas zależy, na którą z jego gałęzi w danym momencie “wskoczymy”. W tym artykule skupimy się na reklamie bezpośredniej i tym, jak skutecznie trafić z nią do klientów.

Wybór miejsca

Załóżmy, że zdecydowaliśmy to, jaki gadżet reklamowy (lub gadżety, jeśli chcemy, żeby było ich więcej) będziemy rozdawać – niezależnie od tego, czy są nim parasole reklamowe, kubeczki, długopisy, smyczki czy pendrive’y, naszym kolejnym krokiem będzie podjęcie decyzji związanej z miejscem rozdawania. Idealną opcją są różnego rodzaju targi i eventy branżowe – tworzymy na nich nasze stoisko i rozdajemy gadżety ludziom na start zainteresowanych naszą działalnością. Z tego właśnie względu jest to optymalne – bo wydawane przez nas pieniądze nie są marnotrawione i są w stanie przyciągnąć do nas klientów.

Jeżeli jednak nie mamy opcji, by zorganizować coś, co przedstawiliśmy powyżej, pozostaje nam rozdawanie materiałów promocyjnych losowym (ale nie do końca – patrz na kolejny akapit) ludziom, czy to na ulicy, czy też w centrum handlowym. Najlepiej wybrać jak najspokojniejsze miejsce, by nie łapać ludzi w biegu, a rzeczywiście skupiać ich uwagę na sobie, choćby na te kilkadziesiąt sekund.

Wybranie odpowiedniej osoby

Podczas gdy w trakcie rozdawania materiałów promocyjnych na imprezie branżowej nie musimy dbać o dobór “obdarowanej” osoby, gdyż na pewno jest ona zainteresowana tematyką, w jakiej się obracamy, inaczej ma się sprawa, gdy rozdajemy gadżety na ulicy czy gdziekolwiek indziej. Tutaj musimy skupić się przede wszystkim na ludziach, którzy potencjalnie mogą być zainteresowane naszymi produktami czy usługami. Wszystko tak naprawdę zależy właśnie od naszej oferty – jeżeli jest skierowana do ludzi młodszych, celujemy właśnie w takich. Ważne też jest określenie płci – ze względu na większą ufność, kobiety są zazwyczaj najlepszym targetem z tego punktu widzenia.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne