Kalendarz online w salonie kosmetycznym lub fryzjerskim

0
155

Z pewnością jest co najmniej kilka czynników, które odróżniają nowoczesnego Barbera od przeciętnego salonu fryzjerskiego. Jednym z bardzo wyraźnych elementów jest sposób zarządzania kalendarzem z rezerwacjami.    

Powszechną sytuacją w salonach kosmetycznych i salonach fryzjerskich jest zapisanie daty wizyty w podręcznym kalendarzu papierowym. Czy to błąd? Oczywiście jeśli zapisywanie wizyt w takim kalendarzu jest dla osoby prowadzącej salon wygodne to nie ma w tym nic złego. Jednak trzeba zauważyć, że salon stosujący takie przestarzałe metody trochę ogranicza swój potencjał.

W szczególności młodsi klienci bardzo cenią sobie kalendarz salonu online. Możliwość zdalnego zapisania się na wizytę bez potrzeby wykonywania połączenia telefonicznego lub bez potrzeby osobistej wizyty w celu ustalenia terminu coraz częściej jest przez klientów branży beauty postrzegana jako zaleta niektórych salonów kosmetycznych.

Łatwy w obsłudze kalendarz online to także dodatkowe możliwości w zakresie działań marketingowych. Salon kosmetyczny/fryzjerski może dzięki temu budować swoją listę stałych klientów i utrzymywać z nimi stały kontakt (np. poprzez newsletter lub przypomnienia sms’owe). Utrzymywanie kontaktu z klientem we wspomniany sposób to bardzo skuteczne działanie, które docenia wiele salonów kosmetycznych. Śmiało można powiedzieć, że w branży kosmetycznej ważniejsze i prostsze jest utrzymanie dobrej relacji z klientem niż pozyskiwanie nowych klientów, dlatego zaniedbanie tego obszaru można uznać za błąd.

Współcześnie na rynku jest wiele rozwiązań pozwalających zarządzanie salonem kosmetycznym online, wdrożenie kalendarza online lub ustawienia automatycznych powiadomień sms’owych. Naszym zdaniem tego typu usługi są już standardem w nowoczesnych salonach kosmetycznych i najprawdopodobniej w perspektywie najbliższych kilku lat tego typu rozwiązania będą coraz popularniejsze.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here