Kawiarnia w dobie pandemii koronawirusa

0
72

Panująca na świecie pandemia Covid-19 ma duży wpływ na różne obszary biznesu. Na pewno nie ominęła branży turystycznej oraz gastronomicznej.  W tym artykule skupimy się na sytuacji kawiarni w czasach pandemii (kawiarnie a koronawirus).

Aktualna sytuacja i prognozy na przyszłość

Nikt, z nas nie mógł przewidzieć pandemii Covid-19, ale każdy kto prowadzi biznes musi liczyć się z sytuacją kryzysową. Nie mniej, nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem trzeba na chłodno przeanalizować aktualną sytuację. Możliwe są co najmniej 3 scenariusze: a) kolejne fale wirusa będą wracały co okres 1-2 lat b) po pierwszej dużej fali wiosną kolejna jeszcze większa przyjdzie jesienią, po czym kolejne będą już dużo mniejsze c) po pierwszej dużej fali która nadeszła wiosną będziemy obserwowali powolne wygaszanie. Bez różnicy, który scenariusz się sprawdzi z pewnością podejście do kontaktów z innymi ludźmi ulegnie pewnej zmianie. Według badań przeprowadzonych w USA około ⅓ klientów będzie rzadziej jadała w restauracjach. Co ciekawe, w Polsce nastawienie społeczeństwa do koronawirusa jest jeszcze ostrożniejsze! Nawet połowa ankietowanych planuje zaoszczędzić na wyjściach do restauracji. Dane te pochodzą z badań firm MRtec oraz Technomic.

Jak kawiarnia może przetrwać pandemię?

Kawiarnie w czasie pandemii mogą podjąć działania mające na celu próbę dostosowania się do panującej sytuacji. Wśród przykładów możemy wymienić następujące:

  • Sprzedaż półproduktów pozwalających na własnoręczne przyrządzanie dania
  • Większe nastawienie na promocję zdrowej żywności
  • Zmiany w sposobie podawania
  • Ekspozycja produktów zgodna z najwyższymi standardami higienicznymi (np. niekoniecznie w otwartych witrynach).
  • Zadbanie o prawidłową wentylację i obieg powietrza w lokalu
  • Zadbanie o zachowanie odpowiedniej przestrzeni pomiędzy stolikami i krzesłami

Na koniec najważniejsze – zachowanie najwyższych standardów higienicznych. Stosowanie maseczek (poza momentem konsumpcji), dokładne mycie rąk przez pracowników oraz umożliwienie klientom korzystania z płynów dezynfekujących przed wejściem do lokalu to absolutna podstawa, o którą właściciel każdego lokalu powinien zadbać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here